Digisterker: cursus werken met de e-overheid

Aangifte doen bij de Belastingdienst. Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die je steeds meer via internet regelt. Vaak is hiervoor ook een DigiD nodig. Dit kan lastig zijn, vooral als je niet zo handig bent met een computer en met internet. Daarom heeft Stichting Digisterker de cursus ‘Werken met de e-overheid’ gemaakt. Cursisten leren hoe ze zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunnen regelen.

De cursist leert in de cursus stap voor stap om steeds meer via internet zelf te regelen. Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Maar ook, hoe kun je iets aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst? Ook MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod. De cursus bestaat meestal uit vier bijeenkomsten. Gecertificeerde docenten leggen de verschillende onderwerpen uit en begeleiden de cursisten. Bij de start van de cursus ontvangen cursisten een werkboek.

Ook in vrijwel alle Twentse gemeenten worden de cursussen van Digisterker aangeboden in de openbare bibliotheken.

Voor meer informatie, zie www.digisterker.nl

Via deze website kan onder meer het inspiratieboekje ‘Digisterke verhalen — Mensen op weg naar digitaal zelfvertrouwen’ besteld worden.